Cu tancu’ la DITL

  • Domnisoara, sa stiti ca nu trebuia sa veniti aici. Dumneavoastra apartineti de punctul de lucru de pe Campia Libertatii; data viitoare sa mergeti acolo. Acum, daca tot ati venit, va dau certificatul, dar nu mai bateti drumul pana aici, imi spune o doamna draguta de la Directia de Taxe si Impozite Locale Sector 3 dupa ce intrasem, pe rand, in trei cladiri ale sediului ANAF de pe Lucretiu Patrascanu.

Bun, e bine de tinut minte ca am DITL atat de aproape. A sosit si tancul la jumatatea lui decembrie, dar nu era nicio graba sa-mi declar bunul impozabil. Am asteptat sa treaca sarbatorile, am plimbat tancul pana la Satu Mare si inapoi, l-am admirat de la geam cat de frumos era el in parcare. Pe principiul: “e al nostru, deci e cel mai frumos.”

In prima saptamana din ianuarie mi-am luat dosarul cu toate documentele pe care le primisem de la dealer (ala de masini, nu de altceva) si cu 2 copii pentru fiecare document (pentru siguranta) si m-am prezentat la DITL. Desi experientele mele cu functionari publici au fost intotdeauna placute, nu am intalnit niciodata o doamna acra in spatele unui ghiseu care sa imi spuna ca trebuia sa aduc si un dosar cu sina sau sa platesc taxa de timbru de 2 lei, de fiecare data merg cu o strangere de inima. De fiecare data ma astept ca atunci sa intalnesc functionarul public sictirit despre care citesc peste tot.

N-a fost sa fie nici de data asta. Mi-am luat bilet de ordine si m-am asezat sa astept, mai erau vreo 10 persoane inaintea mea. O doamna se plimba prin sala de asteptare si vorbea cu toata lumea sa afle cu ce scop se aflau la DITL si sa le confirme daca aveau sau nu toate documentele necesare la ei. Le aveam:

  • Factura in original si copie
  • Declaratia tip
  • Procesul verbal de predare-primire a tancului in original si copie
  • Actul de identitate al subsemnatei in original si multe copii
  • Cartea de identitate a vehiculului in original si copie
  • Fisa de inmatriculare pe care mi-a completat-o la masina de scris o domnisoara care parea ca mai are nevoie de 2 cafele ca sa se trezeasca.

Dupa 15 minute de asteptare mi-a venit si mie randul. M-a primit o doamna cu voce calda si linistita si mi-a spus ca mai aveam nevoie de 2 copii ale facturii…

  • Asta e, cand merg sa inmatriculez masina fac 10 copii la fiecare document ca sa fiu sigura, mi-am spus in timp ce ma indreptam spre xerox sa fac rost de cele 2 copii.

Am petrecut 30 de minute la DITL, cu tot cu minutele de asteptare, sunt cetatean platitor de impozit pe tancul parcat in fata blocului si astept sa o inmatriculez ca sa aflu si impozitul pe care va trebui sa il platesc. Adica, dupa ce masina primeste numerele negre mai fac o oprire pe la DITL.

Leave a Reply

